Jonge wolf en kleermaker Tommaso Bordoni heeft in het programma Jonge Wolven op VTM het meest tot de verbeelding sprekende verhaal. Als tiener belandde Tommaso naar eigen zeggen op straat nadat hij het huis uit trok toen hij 15 was. Twee jaar was hij dakloos.

Vandaag runt hij Bordoni, zijn eigen merk van luxemaatpakken en sinds kort ook jeansbroeken en schoenen op maat. Dit jaar mikt hij naar eigen zeggen op een omzet van 1 miljoen euro.

De kleermaker kreeg het bezoek van Peter Van den Begin, die twee kostuums nodig had. Even later nam Tommaso zijn vriendin en de camera’s mee naar de Stella-gebouwen in Leuven, waar hij sliep toen hij dakloos was.

Laten we eens kijken naar dat bedrijfje van Bordoni. De enige cijfers die voorlopig gekend zijn bij de balanscentrale, zijn die van het onvolledige jaar 2018. Dat verkorte boekjaar werd afgesloten met een verlies van 48.556 euro.

In de toelichting wordt aangegeven dat er in dat jaar veel uitgegeven werd aan reclame, marketing, promotie en publiciteit. Verwachting volgens Bordoni en zijn 2 compagnons is dat die kosten zullen afnemen en dat de opbrengsten zullen stijgen.

Zo staat het letterlijk in de toelichting van de jaarrekening: “In het eerste aanloopjaar werd veel geïnvesteerd in publiciteit, marketing en branding. Het effect van deze publiciteit moet zich de komende jaren nog vertalen in extra omzet. Daarnaast zullen deze kosten naar volgende jaren toe verminderen.

Het is dan ook uitkijken naar de gegevens van het volledige boekjaar 2019 om te zien of het bedrijfje van Bordoni wel degelijk op het goede spoor zit. Hij mag me in elk geval altijd bellen voor gratis advies…