Na de walk-on girls,  de pitspoezen en blote schilderijen is weer een traditioneel gegeven dat moet sneuvelen in naam van politieke correctheid. 

De Cleveland Indians gaan het 71-jarig logo van hun honkbalclub, een lachende Indiaan, namelijk niet meer gebruiken. Het logo is beter bekend als Chief Wahoo en is volgens de club niet meer van deze tijd. Paul Dolan, eigenaar van de club, weigerde in eerste instantie het logo te veranderen maar moest uiteindelijk zwichten onder protesten van Native American-actiegroepen en druk vanuit de Major League Baseball.

Sportzender ESPN hield een poll. Daaruit bleek dat slechts drieëntwintig procent van de fans het logo als beledigend beschouwde. Het logo zal nu een simpele worden. Chief Wahoo wordt voorlopig nog wel gebruikt op de merchandise… want het geld moet immers blijven rollen. 

Door deze beslissing stelt zich nu ook de American football-ploeg Washington Redskins hun naam ook niet moeten veranderen. De Indianengemeenschap vraag dat namelijk al meer dan tien jaar. 

Zoals steeds is Twitter de ideale uitlaatklep voor ontevreden fans. De reacties winden er geen doekjes om. 

https://twitter.com/hayBEARS/status/958445187558129664

https://twitter.com/ChuckNASCAR/status/958405531563065344

https://twitter.com/DanClarkSports/status/958059550271090688

Gepubliceerd door Gert Bleus

"Some men see things as they are, and ask why. I dream of things that never were, and ask why not."