Vorig jaar brachten we de whiskyliefhebbers onder ons op de hoogte van een trein die u doorheen heel Schotland vervoert bestaande uit verschillende rondleidingen, proeverijen en bezoekjes aan whiskystokerijen.

Het Britse drankenconcern Diageo heeft nu ook geld geroken in het whiskytoerisme. Daarom pompen ze de komende drie jaar maar liefst 174 miljoen euro in deze sector om de nodige dorstige toeristen te lokken. Zo komt er een gloednieuw bezoekerscentrum in Edinburgh gespitst op het whiskymerk Johnnie Walker. Het zou de ultieme ervaring moeten worden voor iedereen die maar niet genoeg kan krijgen van ’s werelds bekendste whiskymerk.

Daarnaast steekt Diageo geld in een dozijn destilleerderijen verdeeld over het land, om bezoekers enthousiast te maken voor de drank.  De focus gaat voornamelijk liggen op het ambachtelijk stoken.

De connecties zijn al gelegd met verscheidene Schotse toeristenbureaus en Diageo zal ook zijn licht gaan opsteken bij het Guinness Storehouse in Dublin. De attractie rond het donkere bier behoort volgens het drankenconcern tot de populairste van Ierland.

Gepubliceerd door Gert Bleus

"Some men see things as they are, and ask why. I dream of things that never were, and ask why not."