De nieuwe snoet is het meest opvallend.

Toen de Ford Mustang werd voorgesteld sloeg die meteen in als een bom. “Mochten er die dag in New York aliens geland zijn, niemand zou het gemerkt hebben want iedereen zat bij de Ford-dealers”, schreef de pers toen. Het was dan ook de allereerste zogenaamde Pony Car: naar Amerikaanse normen compact, sportief en betaalbaar. Natuurlijk duurde het niet lang of andere merken gingen ook zo’n Pony Car produceren. De Chevrolet Camaro, waarvan de eerste generatie in 1967 op de markt kwam, was daar één van.

De zesde generatie is inmiddels al een jaartje of drie op de markt en dat vonden ze bij General Motors lang genoeg om een facelift toe te passen.

Vooral de nieuwe snoet is opvallend. Een hertekende grille, bumper en koplampen geven hem een nog agressievere look. Aan de achterkant springen de vernieuwde lichten in het oog.

De strafste versie is nog steeds de SS, met een gorgelende V8 onder de lange motorkap. Wel nieuw is, dat die dikke V8 voortaan kan gekoppeld worden aan een tientrapsautomaat: voordien was die enkel met een handbak te koop.

De instapper blijft de 2-liter viercilinder turbo met 275pk en die 400Nm aan koppel produceert.

Of er met de facelift ook nieuwe prijzen komen, is voorlopig nog niet bekend. De ‘oude’ is vanaf 41.598 euro te koop. In thuisland Amerika kost die omgerekend trouwens slechts 26.000 euro.

1

Image 1 of 10

Gepubliceerd door Stefan Lambrechts

Optimist en liefhebber van mooie natuur, door wiens aderen ook een beetje benzine stroomt.