Het is wel een redelijk uniek exemplaar, maar toch…

In 1997 stelde BMW een conceptauto voor: de Z07. Het was eigenlijk een soort van stijloefening, om te kijken hoe een BMW 507 in een modern jasje er zou uitzien.

Maar zoals dat soms met conceptauto’s gaat, werd de Z07 erg goed onthaald bij het publiek, waarna BMW besliste om de auto in productie te nemen. Tussen 2000 en 2003 werden er een slordige vijfduizend exemplaren gemaakt.

Andere roadsters van BMW zijn steeds verkrijgbaar met een uitgebreid motorenpalet, maar de Z8 kwam enkel met een 4,9-liter grote V8 met 400pk en handgeschakelde zesbak. Daarmee is de sprint naar de honderd in 4,7 gedaan. De topsnelheid was gelimiteerd op 250 km/u, maar handige knutselaars die het systeem wisten te omzeilen, konden er meer dan 300 km/u mee aantikken.

Tegenwoordig gaan BMW Z8’s behoorlijk wat geld, maar hier hebben we toch met een uitschieter te maken. De Z8 stamt uit het jaar 2002.

De mens die ‘m nieuw kocht, reed er naar eigen zeggen een week mee rond om ‘m daarna in een stalling te zetten. En de vierwieler er nooit meer uit te halen. Naar onze mening heeft-ie er die wek flink mee gereden: er staan 1.178 kilometers op de teller.

Volgens de verkoper is dat nog nagelnieuw – en dat is ook wel ergens zo natuurlijk – maar toch: verantwoordt dat de buitenaardse prijs?

1

Image 1 of 15

Gepubliceerd door Stefan Lambrechts

Optimist en liefhebber van mooie natuur, door wiens aderen ook een beetje benzine stroomt.